Sinds 2004 houdt het Instituut voor Tuincentra zich bezig met webdesign voor haar relaties onder de naam TCWebMaster. Wij zijn deze activiteit gestart doordat enerzijds bestaande relaties met deze vraag kwamen. Anderzijds hebben we zelf gemerkt dat de kansen van het internet binnen de ‘groene’ branche niet voldoende worden benut.
In de basis van onze werkzaamheden gaan wij uit van de volgende stelling: “gewoon is gek genoeg”. Wij proberen dan ook eenvoud en duidelijkheid voor de bezoeker na te streven. In de huidige samenleving wil de consument snel over de benodigde informatie kunnen beschikken.
U kunt zich afvragen wat het doel is van een internetsite. Wij zijn van mening dat het voor de tuincentra al interessant is om internetsite te hebben waar onder andere informatie is te vinden over:

  • een korte omschrijving van de organisatie;
  • de openingstijden;
  • een routebeschrijving;
  • de contactgegevens;
  • een contactformulier.

http://www.tcwebmaster.nl

TCWebmaster

Ook kunnen foto’s toegevoegd worden van het bedrijf en presentaties van de verschillende productgroepen om de consument te verleiden tot een bezoek.

Daarnaast is het belangrijk om een internetsite up-to-date te houden. Dit kunt u realiseren door bijvoorbeeld regelmatig aanbiedingen op uw internetsite te (laten) plaatsen en het toevoegen van maandelijkse tuintips. Vrijwel iedere consument heeft tegenwoordig een internetaansluiting. Daarom is er geen enkel ander medium dat u de mogelijkheid biedt om up-to-date en aantrekkelijke gepresenteerde informatie te verspreiden aan een groot publiek, tegen een relatief lage prijs.

Meer info en referenties: www.tcwebmaster.nl